Saturday 27 August 2016

ADIK (DOMPOT)


Adik : Harta dunia....andai tiada lagi nyawa, semua akan ditinggalkan
Kakak : Preve merah pun akan ditinggalkan juga kan Nok???
Adik : Bai preve merah tu , memang pun ditinggalkan...harta duniaaa...ko pun aku tinggalkan.
Kakak : kalau ko pergi dulu??? andaiii aku pergi dulu sebelummuuuu...TERIMA KASIHHHHH (aleycats                  song).   nok ko jangan nak booking dulu. tak tahu sape yg mati dulu nok.
Adik : dah dah aku ngah sedih ni pasal org sakit. ko pulak pergi dulu, pergi dulu....Aku sayangggggg koooo

#conversation via watsapp#

Aku tak tahu nak klasifikasikan sejauh mana dalam, sayang aku pada ko, dah tak terukur seluas mana kasih tu pada ko. yang aku tahu kita berdua ni sangat teruk segala bagai...
Dalam bilangan kita adik beradik, we are idol to nephew and niece rite??? ibu saudara tahap umur yang macam sweet 21. Ni bukan spekulasi nok, ini benar fakta....

mesra dan akrabnya kita, deselubungi juga cinta kasih ibu dan darah-darah kita yang lain. Harmoninya kita di bawah jajahan beristanakan tinta kasih yg ikhlas. Sempurna sangat tangan ibu bapa kita mengasuh, hinggakan ke saat kini terasuh kita segala yang baik.

TERPEROSOK, TERJATUH, LEMAS dan adakalanya aku kalah dalam meniti arus apa yang dikatakan kehidupan. Aku tak punya teman sebaik ko nok, dan aku tak punya adik yang terbaik melainkan ko.
Memang tak setiap hari ada kebahagiaan ,Kata-kata yang terucap tak selalu indah , Keinginan yang selalu ada tak selalu menyamankan,tak semua doa menjadi nyata dan tak setiap impian mampu gapai....tapi saat
 aku dengan ko nok, yang tak ada dan tak dapat ni semua, aku sandarkan belakang je siap ku jadikan kerusi untuk bersandar lagiiii....(AYAT MACAM REAL) hahaha...


Petahnya ko berkata- kata, hebatnya debat bait bait bicara ko, adakala jahat siallll,... mulut ko.., tak tertelan yang jahatnya kata tu dalam diri aku ni. tapi oleh kerana tapisan akal aku yang bersih dan cantik memikir aku accepted. INDAH sebenarnya inspirasi yang ko jelas dan tunjuk untuk aku sebenarnya.

Nok dalam sweet,cute, funny, ada perkara aku nak jujur. Cuba  ko tanya Sivam antara ko dan aku sape yang cantik? ko tanya lagi pada Bonda, aku dengan ko siapa yang cantik. Cuba ko tanya lagi, kak Long Mazni ko dgn aku siapa yang cantik? Cuba ko tanya abang polis NIKE tu aku dengan ko siapa yang cantik??? atau ini hari ko tanya Kak Ngah ???? hahaha biarkan aku Entry kat sini, bagi bibir ko tu mencebik, biar mata besau ko membulat memikir..Selalu bertanya tanpa menuntut jawab Mulut kecil yang menggemaskan Berbicara mewakili hati... apa lagi sebulat suara akan kata DOMPOT lerrrrrr....

Apa pun  aku sayang ko dunia akhirat....walaupun aku sering belasah ko ,ko pulak suka mencium  aku, apapun aku kan kakakkkk. jap sebelum jari aku berhenti typing, aku  copy paste balik nasihat ko....LUV U.....



Kuatkan jati diri ini..jgn ditoleh perkara yang mencalar hati..hanya diri yang tahu sekuat hati setebal iman mengawal emosi..langkah longlai akan makin gagah dari berkhayal meredah mimpi tak pasti...nun jauh disana pasti ada destinasi yang pasti..andai kita rebah hari ini..tak kan kita tersungkur sampai mati..jgn letakkan emosi tahap tertinggi..pastinya akal dan hati peneman abadi..




No comments: