Wednesday 28 September 2016

POLITIK


Mampu tak inpirasi tu datang bergolek-golek, aku kira bila ku tuli dan bebal inspirasi datang walau aku tak mengundang, ermmm aku terus memikiri, berdesup cahaya idealogi mundar mandir. Melayang ke sana sini bersaing, rata-ratanya tak mahu kalah dan terus mengalah.

Jelas dikelilingi peradaban, tapi adabnya apa? apa yang dah jadi? kenapa begini? kenapa yang lurus dah membengkok pula, kenapa yang mudah jadi sulit dan sukar? 

Memperkotak-katikkan keadaan, aku fikir dia bodoh menuang rasa ikhsan dalam diri, aku fikir hatinya tamak tak sudah-sudah.

Jutaan itu melingkar sekeliling tubuh badannya. Sekecil zarah kau buat habuannya kau baham tanpa punya sisa. Tak mengapa, suatu masa kau bakal di tanya, dan kau juga bakal menjawab.

Apa kalian sedang teliti dan fikir ?? Ini bukan pada satu objek penceritaan. Tapi gaya politik hari ini.



No comments: